Свято Архангело - Михайлівська церква c. Зміївки
Українська православна церква Київського патріархату
Выбрать язык / Select language:
Ukranian
English
French
German
Japanese
Italian
Portuguese
Spanish
Danish
Chinese
Korean
Arabic
Czech
Estonian
Belarusian
Latvian
Greek
Finnish
Serbian
Bulgarian
Turkish
Меню сайту
Благодійний внесок
Цікаві статі
  • 1.Внутріщній стан людського серця, що стало оселею всіх пристрастів і пороків
  • 2.Моральний стан серця людини, що через недбайливість і лінощі падає в безодню пороків
  • 3.Внутрішній стан серця людини, яка лишилася благодаті і стала рабом пристрастів і зброєю диявола.
  • 4.Стан серця людини, через святе хрещення і інші таїнства, що стало мешкання Святої Тройці.
  • 5.Дорога християнського життя.
  • Святині храму
    Підтримайте сайт

    Натисніть та підтримайте сайт

    Пам'ятки храму
    ЗАКОН БОЖИЙ
    Святе Причастя

    Головна » Статті » Мої статті

    Як готуватися до Святого Причастя

    Як готуватися до Святого Причастя.

         До таїнства Святого Причастя необхідно підготувати говінням, тобто: молитвою постом, християнським смиренним настроєм душі, поведінкою та сповіддю.

    Молитва домашня та церковна.

         Той, хто бажає достойно причаститися Святих Христових Таїн повинен почати, хоча б за тиждень, молитовно готувати себе до цього: більше і старанніше молитися вдома вранці та ввечері відвідувати церковне богослужіння. Якщо робота чи державна служба не дозволяє регулярно відвідувати богослужіння, то потрібно ходити наскільки дозволяють обставини, але, у будь-якому випадку, обов'язково необхідно бути на вечірньому Богослужінні напередодні причастя.  

         Для того, щоб достойно підготуватися до Святого Причастя існує особливе "Правило до Св. Причастя", яке знаходиться у більш повних молитвословах. Воно включає в себе канон покаянний Ісусу Найсолодшому, канони Пресвятій Богородиці та Ангелу Хранителю, канон та молитви до Св. Причастя, молитви на сон грядущий, які необхідно вичитувати напередодні ввечері, а зранку - ранішні молитви та молитви до Св. Причастя.

    Піст.

         З молитвою поєднується піст, тобто утримання від скромної їжі: м'яса, молочних продуктів, масла, яєць, і взагалі практикувати стриманість у їжі. Потрібно їсти і пити менше ніж звичайно.

    Настрій та поведінка.

         Той, хто готується до Св. Причастя, повинен глибоко усвідомити свою гріховність, убогість душі, нікчемність перед Богом та свою негідну поведінку. Повинен з усіма примиритися і охороняти своє серце від почуття злоби, роздратування, утримуватися від осуду інших, непотрібних думок та розмов, відмовитися від відвідування розважальних місць, яке може сприяти гріхопадінню. Повинен роздумувати про велич таїнства Причастя Тіла і Крові Христових, перебуваючи, наскільки це можливо, на самоті, і читати Слово Боже та книги духовного змісту.

    Сповідь.

         Бажаючи причастися, ти повинен прийти на сповідь. Краще це зробити ще напередодні дня Причастя до чи після вечірнього богослужіння - щиро покаятися у своїх гріхах перед священиком, щиросердно розкрити свою душу і не приховувати жодного грішного вчинку. Перед сповіддю необхідно примиритися як з тими, хто нас образив, так і з тими, кого ми образили - смиренно попросити у всіх прощення. Просити прощення потрібно в такій формі: "Прости мене, грішника(цю), що згрішив(ла) перед тобою", на це прийнято відповідати "Бог тобі простить, прости і ти мене грішного(ну)".

         Під час сповіді краще не чекати запитань священика, а самому розповідати все, що гнітить душу, ні в чому себе не виправдовуючи і не перекладаючи провин на інших. Для того, щоб позбутися фальшивої соромливості при сповіді своїх гріхів, їх можна написати на папері і, у крайньому разі, подати священику під час сповіді.

         Правильніше сповідатися напередодні ввечері, щоб весь ранок присвятити молитовній підготовці до Св. Причастя. У крайньому разі можна сповідатися і зранку, але приходити на сповідь, коли Божественна Літургія вже почалася - це крайня неповага до великого таїнства Причастя.

         Той, хто не сповідався, допускається до Св. Причастя, крім випадків смертельної небезпеки.

         Посповідавшись, необхідно прийняти тверде рішення - не повторювати знову своїх гріхів. Є добрий звичай - після сповіді, звечора і до Св. Причастя не їсти і не пити. Безумовно, це забороняється після півночі. До утримання від їжі та пиття перед Св. Причастя потрібно привчати і дітей з дуже раннього віку.

    Перед та під час Святого Причастя.

         У церкву необхідно прийти заздалегідь, до початку читання Часів. Під час Божественної літургії, після того, як проспівають "Отче наш...", до відкриття Царських врат і виносу Святих Дарів, потрібно наблизитися до сходинок вівтаря та очікувати виносу Св. Дарів, коли відкриваються Царські врата і диякон виголосить "Зі страхом Божим і вірою приступіть". Першими причащаються (а також підходять до хреста, помазання) братія монастиря, потім діти, за ними чоловіки і в кінці жінки. Підходячи до Чаші, потрібно завчасно зробити земний поклін, а у неділю та великі Господні свята - поясний поклін, доторкнувшись рукою підлоги, і склавши навхрест руки на грудях - праву поверх лівої. Перед Св. Чашею ні в якому разі не хреститися, щоб випадково не штовхнути Святої Чаші, виразно вимовити своє християнське ім'я, широко відкрити рот і благоговійно, з повним усвідомленням святості великого Таїнства, прийнято Тіло і Кров Христову і відразу ж проковтнути.

    Після Святого Причастя.

         Прийнявши Святі Тайни, не хрестячись, треба поцілувати край Святої Чаші та відразу підійти до столика з теплою водою, щоб запити і з'їсти часточку просфори.

         До закінчення Богослужіння з церкви не виходити, а обов'язково вислухати подячні молитви після Св. Причастя у Цей день - день Св. Причастя - не їсти дуже багато, не упиватися спиртними напоями і, взагалі, вести себе благоговійно та благочинно, щоб достойно зберегти в собі благодать Причастя.

         Все, що вище зазначено, є обов'язковим і для дітей, починаючи з семирічного віку, коли діти вперше приходять сповідатися, але і до цього віку батькам, наслільки можливо, потрібно привчити дітей до Причастя таким чином.

    Кому не можна причащатися.

         До Св. Причастя не можна приступати тим, хто ворогує зі своїм ближнім; нехрещеним; тим, хто не носить постійно натільного хрестика; тим, хто не був напередодні на вечірньому богослужінні і хто не сповідався; тим, хто зранку їв; хто запізнився на Божественну літургію; хто не постився і не читав Правил до Св. Причастя; жінки, стан здоров'я яких чи зовнішній вигляд не дозволяють бути в церкві, а саме: в період місячного очищення, з непокритою головою, у штанах, з косметикою на обличчі і, особливо, з нафарбованими губами.

    Приклад сповіді перед духовником.

         Сповідаю я, великий грішник(-ця) (ім'я), Господу Богу Вседержителю, у Святій Тройці славимому і поклоняємому Отцю, і Сину, і Святому Духу всі мої гріхи, вчинені волею чи неволею, словом чи ділом, чи помислами.

         Згрішив: невиконанням своїх обітниць, які давав прихрещенні, а у всьому я брехав і порушував, та непотрібним себе перед лицем Божим сотворив; маловір'ям, невір'ям, сумнівом, коливанням у вірі, які навіює ворог нашого спасіння проти Бога та Святої Церкви, зарозумілістю, гаданням, не дбав про своє спасіння, відчаєм, надією на самого себе та на людей більше ніж на Бога; забував про правосуддя Боже та не мав достатньої відданості волі Божій, непокірливістю Промислу Божому, впертим бажанням, щоб все було по-моєму, догоджав людям з корисними цілями; пристрастю до тварин та речей; небажанням пізнання Бога, Його волі, віри в Нього благоволінням до Нього, страху перед Ним, надії на Нього і ревності до Його слави, невдячністю Господу Богу за всі Його великі благодіяння, які він подає, не пам'ятав про них; ремством на Бога.

         Малодушністю, зневірою, жорстокістю серця, не мав до Бога любові, ні страху; невиконанням святої волі Його; поневолив самого себе пристрастями: любострастям, користолюбством, гордістю, самолюбством, бажанням слави, честолюбством (бажанням поваги до себе), любостяжанням (любов до речей), чревоугодієм, лакомством, їв без молитви, об'їдався, пияцтвом, пристрастю до азартних ігор, видовищ і місць розваги; божбою, невиконанням обіцянок, примушував інших клястися і божитися, хулою на Бога та на святих, святотатством, прикликанням Божого імені надаремне; знеавгою до свят Божих, не ходив у храм Божий через лінощі та недбайливість, неблаговійним стоянням у храмі та сміхом, неуважністю на богослужінні до читання та співу, блуканням думок, ходив по церкві під час богослужіння, передчасно виходив з церкви, у нечистоті приходила в церкву і доторкалася до її святинь; не радінням до молитви, не читав ранішніх та вечірніх молитов, неуважно молився, не читав Святої Євангелії, Псалтирі та інших Божественних книг; утаював гріхи на сповіді, виправдовував себе; не примирившись із своїм ближнім, приходив на сповідь, і в такому гріховному стані насмілювався приступити до Причастя.

         Порушував пости та пісні дні (середи та п'ятниці) недбало та без благоговіння зображував на собі хресне знамення; не слухав добрих порад, лінувався; виражав неповагу до батьків та старших за віком людей, був зухвалим і непокірним; не мав любові до ближнього, через нетерпеливість, образливість, роздратування, гнів, спричиняв шкоду ближньому, упертістю, воронуванням, відплачував злом на зло, не прощав образи, злопам'ятством, ревністю, заздрістю, бажанням зла ближньому, бажанням помсти, осудом, неклепами, хабарництвом, не співчуттям до нещасних, немилосердям до бідних, скупістю, користолюбством, невірністю, несправеливістю, жорстокосердям; лукавством щодо ближніх, обманом, нещиро поводився з ними, підозрою, двоєдушністю, насмішками, брехнею, лицемірною поведінкою з іншими та улещуванням; не стримуванням свого язика, пустослів'ям, сміхотворством, розголошенням гріхів, недоліків ближнього, спокусливою поведінкою, вільністю у поведінці; забував про майбутнє вічне життя, не пам'ятав про свою смерть та Страшний Суд, нерозумною пристрастю до земного життя та насолодою ним; нестриманістю своїх душевних та тілесних почуттів, пристрастю, безсоромним спогляданням на осіб іншої статі, вільною поведінкою з ними, блудом і зрадою в подружньому житті, бажанням подобатися та спокушати інших.

         Не мав прямодушності, щирості, простоти, поваги до інших, обережності та стриманості в словах, не мав любові, невинності, скромності у словах та діях, чистоти серця, милосердя та не мислив виконувати волю Божу та спасати свою душу, (тут потрібно назвати ще гріхи, які обтяжують душу), всіма ділами, почуттями яких не пам'ятаю, у яких каюсь і прошу прощення. Назвавши гріхи, потрібно вислухати відповідь священика, який після всього прочитає молитву про прощення гріхів.

                                                               Яке чудо сталося в м, Ланчано?
         В VIII в церкві святого Леонтія здійснювалося Таїнство святої Євхаристії. Але в душі отця Василіана, що служив в той день святу Літургію, виник сумнів: чи справжнє Тіло і Кров Господні, приховані під виглядом хліба і вина? А тим часом, зі словами молитви він переломив Євхаристичний Хліб, і тут крик здивування наповнив невеличку церкву. Під пальцями ієромонаха переломлений Хліб враз перетворився в щось інше – він зразу не зрозумів, в що саме. Та і чаші було уже не вино – там була густа червона Рідина, подібна до крові. Збентежений священик дивився на предмет, що був у нього в руках: це був зріз Тіла, що нагадував мязову тканину людського тіла. З тих пір в місті Ланчано ось 12 століть зберігається чудесні Кров і Тіло, що матеріалізувалися під час Євхаристії в церкві святого Леонтія. Проводячи дослідження, вчені прийшли до висновку: Святі Дари, що зберігаються в Ланчано з VIII століття,  являють собою справжні людські Тіло і Кров. Тіло являється фрагментом м’язової тканини серця, містить в розрізі міокард, ендокард і блукаючий нерв. І Тіло і Кров відносяться до єдиної групи крові: АВ. До  неї ж і відноситься Кров, знайдена на Туринській Плащаниці. Крім того, Кров, будучи приведена в рідкий стан, придатна для переливання, володіючи всіма властивостями свіжої крові. Пізніше, Кров, що матеріалізувалася, зсілася в п’ять кульок різної форми, що затверділи. І що вражає: кожна із цих кульок, взята окремо, важить стільки, скільки всі п’ять разом. Це суперечить елементарним законам фізики, але це факт, пояснити, який вчені не можуть до сих пір.

    Категорія: Мої статті | Додав: ivan (02.09.2012)
    Переглядів: 1434 | Рейтинг: 5.0/2
    Всього коментарів: 0
    Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
    [ Реєстрація | Вхід ]
    Контактні дані
    Пошук
    Наше опитування
    Оцініть мій сайт

    Всего ответов: 50
    Календар
    Православные праздники
    Історичні події
    Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Кто сегодня был? Яндекс.Метрика
    Форма входу

    Розповiсти друзям
    Підписка на новини

    Введите адрес Вашего почтового ящика:

    Пасха
    Наш баннер
    Цікаво знати
    Вверх