Пророк
Іона жив після пророка Єлисея. Одного разу Господь повелів йому йти в
язичницьке місто Ніневію, столицю Ассирійського царства, і сповістити жителів
цього міста, що Господь знищить їх, якщо вони не покаються. Та Іона не хотів
іти з проповіддю до ворогів народу ізраїльського і не послухався голосу Божого.
Він сів на корабель, який відбував до іншої країни. Але раптом на морі
піднялася сильна буря. Кораблю загрожувала загибель. Усіх, хто був на ньому,
охопив жах. Корабельники вирішили кинути жереб, щоб довідатись, через що їх
спіткало таке лихо. Жереб випав на Іону. Іона зізнався у своєму гріху і сказав:
"Так, я згрішив перед Господом! Киньте мене в море, і буря втихне".
Коли його кинули у море, буря втихла. З волі Божої пророка проковтнула величезна
риба, яка в Біблії названа китом. Іона три дні і три ночі пробув у череві
кита, молячись Богу про помилування. Тут Господь явив особливу Свою славу, Він
зберіг його неушкодженим у череві кита і помилував його.
Через
три дні кит викинув пророка живим на берег. Після цього Іона пішов у Ніневію
для виконання волі Божої. Цілий день він ходив містом і проповідував усім,
кажучи: "Ще сорок днів, і Ніневію буде зруйновано!" Мешканці повірили
його словам. Вони, разом з царем, наклали на себе піст, стали молитися і
каятися у своїх гріхах. І Господь помилував їх.
Та Іона
заремствував на таке милосердя Боже і просив собі смерті у Бога. Ймовірно, він
гадав, що його вважатимуть лжепророком.
Господь
і цього разу врозумив Іону. Перед наметом, який Іона розкинув для себе поблизу
Ніневії, за одну ніч виросла велика рослина і захищала його від сонячної спеки.
Але на другий день черв`як підточив цю рослину, і вона всохла. Іона вельми
сумував за всохлою рослиною.
Тоді
Господь сказав йому: "Ти жалкуєш за рослиною, над якою не трудився і якої
не плекав. То хіба ж Я можу не пожаліти Ніневії, міста великого, в якому понад
сто двадцять тисяч чоловік, не здатних розрізнити, де права, а де ліва рука, і
безліч худоби?"
Триденне
перебування пророка Іони у череві кита і чудесне спасіння його були
прообразом триденної смерті і Воскресіння Христа Спасителя.
(Див.
Іон).
|